woensdag 10 juni 2009



Ook al zo genoten van het heerlijke lenteweer?! Hoop dat de zon weer snel terugkomt, want sinds kort ligt bij mij het zeer zomerse kookboek "LEKKER ZONNIG eten en drinken voor stralende dagen" in de keuken.

Dit van oorsprong Australische kookboek biedt heerlijke recepten voor zonnige snacks, knapperige salades, zomerse toetjes en spannende drankjes voor onder de parasol.

Wat me opvalt aan de receptuur is dat er volop wordt gewerkt met verse ingrediƫnten uit allerlei windstreken en dat het allemaal relatief snel en eenvoudig te maken is. Voor mij de essentiƫle criteria voor prettig koken en goed eten.

Een van de salades uit het boek die ervoor mij uitspringt is de Krabsalade met groene mango en kokos. Verse krab en kokos vormen de basis. En wat te denken van de lavendelrozen limonade? MMMMhhhhh.... Je proeft de heerlijke smaaksensaties al bijna vanaf het papier! Wat mij betreft dus een prikkelend en leuk kookboek voor deze zomer.






Lekker zonnig, Uitgeverij Terra
ISBN 9789089890665, Prijs € 16,95, Genre kookboeken, Uitvoering paperback
Verschijningsdatum mei 2009

Geen opmerkingen:

Een reactie posten