woensdag 24 januari 2007

Ja weer eten! Gezond: dus een klavertje 4 verdiend

Was dagenlang geveld door een vervelende buikgriep.. oh wat wordt het leven dan vervelend want de consequentie was dat zelfs ik geen zin meer in eten had en dat is uitzonderlijk kan ik zeggen. Dagenlang was het dus hooguit een simpel crackertje en veel thee... Nee dan nog liever weer alsmaar moeten vechten tegen mijn eetlust en drang naar nog heerlijke gerechten ivm met de kilootjes.

Maar goed wat kilootjes lichter na zoveel gerommel in de buik, dacht ik bij mijn eerste fatsoenlijke maaltijd toch weer even aan hoe zitten ze er niet weer direct aan en toch lekker eten? Dus het moest iets gezonds en lichts worden. Dat Albert Hein dit ook al voor me had bedacht werd helemaal duidelijk toen ik een gratis klavertje 4 plantje om te zaaien kreeg omdat ik verantwoord boodschapjes had gedaan en ook nog eens boven de 10 euro (nooit een probleem voor mij ondanks mijn 1 persoonshuis..). Dank u Albert...

Hier mijn gezonde hapje:

Kabeljauw met zongedroogde tomaten uit de oven

1 kabeljauwfilet schoongemaakt
6 zongedroogde tomaten
1 fijngesnipperd uitje
250 gram geblanceerde spinazie
100 ml bechamelsaus (nee niet uit een pakje!)
250 gram aardappelschijfjes
knoflook en peper en zout
klein beetje parmezaanse kaas

Bak kort de knoflook en ui glazig en meng met de geblanceerde spinazie
leg dit mengsel op de bodem van een ovenschaaltje
leg daarop de vis en zongedroogde tomaten en daaroverheen dek je alles af met een laagje aardappelschijfjes. Tussendoor de verschillende lagen voorzien van peper en zout. Giet de bechamel over de aardappels en strooi er nog een beetje parmezaanse kaas overheen, voor de niet lijners lekker veel! 20/25 minuten op 200 graden celcius in een voorverwarmde oven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten