vrijdag 27 februari 2009

restaurant KOEVOET


Gisterenavond, ik was absoluut niet in toptoestand en had behoefte aan verzachtend, zinnestrelend en hartverwarmend eten. Ik viel met mijn neusje in de boter bij KOEVOET aan de lindenstraat in Amsterdam. Wat een pareltje, deze kleine authentieke Italiaan in een eveneens authentiek gebleven jordaanse slijterij. Aan de buitenkant denk je hier zit een oud, schraal bruin cafe met allemaal stamgasten die al honderd jaar aan de bar hangen.. Maar niets is minder waar. Okee het interieur is nog steeds bruin, maar de gastvrije bediening en heerlijke geuren maken meteen duidelijk hier is iets anachronistisch aan de hand... Want dan komt het, het ETEN! Zalig gevulde verse ravioli's, wij hadden ze met provolone met citroenschil en ook met artisjok. Daarna een perfecte parmigiana en kalfsvlees met marsala om te eindigen met tongstrelend lekkere crema caramel en zoeter dan zoete wittechocolademousse met limonchello. Tja.....

Ik ging een stuk vrolijker de deur uit, wat kan eten toch troostend zijn en soms geef ik daar gewoon overdadig aan toe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten